به گزارش مشرق، «تاتارنکو ولادیمیر نیکولائویچ» سه سال روی پروژه خود مبنی بر ساخت کابین های هواپیما که قادر هستند در طول پرواز، هنگام بلند شدن یا حتی فرود از بقیه بدنه جدا گردند، کار کرده. پس از جدا شدن کابین، چترهای نجات کمک می کنند تا کابین کاملا سالم روی زمین یا روی آب فرود بیاید.
همچنین باید گفت پتنتی که این مخترع روسی به ثبت رسانده محفظهای در زیر بدنه کابین نیز دارد که در مواقع اضطراری و در صورت ضرورت، چمدان های مسافران را از آن جدا مینماید.
نیکولائویچ ادعا می نماید پیرو مصاحبههایی که با افراد گوناگون داشته حدود 95 درصد از آنها اظهار داشته اند که حاضرند برای پرواز با چنین هواپیماهایی مبلغ بیشتری برای خرید بلیت پرداخت نموده و در قبال آن ایمنی خود را تضمین نمایند.
اما سوالهای زیادی در رابطه با این اختراع به ذهن خطور می کنند، مثلا اینکه با ساخت چنین کابینی، ساختار یکپارچه بدنه هواپیما دستخوش چه تغییراتی خواهد گشت و یا اینکه پس از جدا شدن کابین، تکلیف خلبان و دستیار او چه خواهد بود.
در آخر هم یادآوری کنیم که این نخستین باری نیست که چنین ایدهای مطرح میگردد. در سال 2013 میلادی نیز کمپانی Airbus چنین کانسپتی را مطرح نمود اما آنها بیشتر بر راحتی مسافران تکیه داشتند تا مسئله ایمنی. طرحشان هم به این صورت بود که مسافران از گیت خروجی سوار کابین هواپیما شده و سپس، بدنه و کابین به هم وصل گردند و تیک آف صورت پذیرد.
این نوع اختراع ها تا اندازهای غیر واقعی و مشابه فیلمهای علمی-تخیلی به نظر میرسند اما گویا اجرایی نمودن این طرح چندان هم پیچیده نیست و افراد بیشتری به سمت ساخت کابین های جداشونده ی هواپیما سوق پیدا می کنند.
منبع: دیجیاتو
همچنین باید گفت پتنتی که این مخترع روسی به ثبت رسانده محفظهای در زیر بدنه کابین نیز دارد که در مواقع اضطراری و در صورت ضرورت، چمدان های مسافران را از آن جدا مینماید.
نیکولائویچ ادعا می نماید پیرو مصاحبههایی که با افراد گوناگون داشته حدود 95 درصد از آنها اظهار داشته اند که حاضرند برای پرواز با چنین هواپیماهایی مبلغ بیشتری برای خرید بلیت پرداخت نموده و در قبال آن ایمنی خود را تضمین نمایند.
اما سوالهای زیادی در رابطه با این اختراع به ذهن خطور می کنند، مثلا اینکه با ساخت چنین کابینی، ساختار یکپارچه بدنه هواپیما دستخوش چه تغییراتی خواهد گشت و یا اینکه پس از جدا شدن کابین، تکلیف خلبان و دستیار او چه خواهد بود.
در آخر هم یادآوری کنیم که این نخستین باری نیست که چنین ایدهای مطرح میگردد. در سال 2013 میلادی نیز کمپانی Airbus چنین کانسپتی را مطرح نمود اما آنها بیشتر بر راحتی مسافران تکیه داشتند تا مسئله ایمنی. طرحشان هم به این صورت بود که مسافران از گیت خروجی سوار کابین هواپیما شده و سپس، بدنه و کابین به هم وصل گردند و تیک آف صورت پذیرد.
این نوع اختراع ها تا اندازهای غیر واقعی و مشابه فیلمهای علمی-تخیلی به نظر میرسند اما گویا اجرایی نمودن این طرح چندان هم پیچیده نیست و افراد بیشتری به سمت ساخت کابین های جداشونده ی هواپیما سوق پیدا می کنند.
منبع: دیجیاتو